Oceń stronę

Mimo regularnej aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia, wielu z nas skarży się na zesztywniały kark, bolący kręgosłup czy słabe nadgarstki, spowodowane siedzącym trybem życia i pracą przy komputerze. Jak zatem uchronić się przed przykrymi skutkami siedzącego trybu życiu?  W artykule znajdziecie 3 sprawdzone ćwiczenia dla osób pracujących przy komputerze.

ĆWICZENIA PRZY KOMPUTERZE – ROZCIĄGANIE PALCÓW

Najprostszym i najszybszym sposobem na ulgę w napięciu podczas wielogodzinnego siedzenia przy komputerze są ćwiczenia przy biurku. Gdy trzymasz myszkę w ręku przez kilka godzin spinasz ścięgna i mięśnie przedramienia i dłoni. Doprowadza to do mrowienia i zanikania siły mięśni. Rób kilkuminutowe przerwy co godzinę i rozciągaj palce do maksymalnej pozycji, następnie zginaj w pięść. Takie ćwiczenie powtórz kilka razy. Podobne ruchy można wykonać nadgarstkami splatając ręce ze sobą, następnie wykonując krążenia dłoni.

kobieta siedząca przy komputerze

WZRUSZANIE RAMIONAMI ZLIKWIDUJE NAPIĘCIE MIĘŚNI

Nieruchome wpatrywanie się w ekran komputera powoduje napięcie mięśni ramion, szyji czy górnego odcinka kręgosłupa. Do tego dochodzi nierównomierne oddychanie, chowanie klatki piersiowej i garbienie się. Aby złagodzić napięcie mięśni należy wykonywać regularne krążenia i unoszenia ramion oraz powolne wdechy i wydechy, by złagodzić napięcie.

DLA SIEDZĄCYCH PRZY KOMPUTERZE – ĆWICZENIE ROZCIĄGAJĄCE KLATKĘ PIERSIOWĄ

Rozciąganie mięśni klatki piersiowej oraz obręczy barkowej spowoduje odblokowanie nerwów biegnących do dłoni. Niekiedy przyczyną zesztywniałych i bolących nadgarstków mogą być skulone czy zaciśnięte plecy i ramiona. W tym wypadku można wykonywać ćwiczenia tuż za biurkiem lub do regularnego treningu dodać elementy rozciągające właśnie te partie mięśni. Jednym z najbardziej skutecznych ćwiczeń podczas siedzenia jest rozciąganie pleców za pomocą splatania dłoni za głową.

kobieta siedząca przy komputerze

Inne ćwiczenia, które rozciągną mięśnie, a będą skuteczniejsze to te, które dodamy do regularnego treningu. Idealnym treningiem będzie pływanie, joga czy codzienny, kilkunastominutowy stretching całego ciała. Jeśli zadbamy o regularną porcję aktywności fizycznej nie powinniśmy jednak narzekać na sztywność karku czy bolący kręgosłup. Bardzo ważne jest także prawidłowe ustawienie ekranu monitora oraz wygodne i odpowiednio ustawiony fotel.