Oceń stronę

Szukasz skutecznego i interesującego treningu, który nie znudzi ci się po kilku dniach? Pomyśl o treningu cross! To unikatowa metoda łącząca w sobie zarówno trening siłowy, jak i gimnastykę. Co więcej – ten rodzaj aktywności zaskoczy cię swoją różnorodnością i szybkimi efektami. Cross training to wyzwania oraz walka z samym sobą, ale również radość z pokonywania kolejnych barier! Zobacz, czym dokładnie jest trening cross i jakie jeszcze niesie ze sobą zalety.

CZYM WŁAŚCIWIE JEST CROSS TRENING?

Trening cross to zdecydowanie trening wytrzymałościowo-siłowy, bazujący na wysokiej intensywności i dużej różnorodności ćwiczeń. Ma on na celu podnieść ogólną wydolność naszego organizmu, poprawić naszą sprawność oraz zmniejszyć ryzyko nieprzyjemnych kontuzji. Czas odpoczynku podczas treningu cross jest niewielki, co oznacza, że musimy maksymalnie zaangażować się w pracę i dać z siebie naprawdę wszystko.

mężczyzna i kobieta robią przysiady na pudłach; trening cross

CECHY TRENINGU CROSS

Cross training zazwyczaj odbywa się w małych, komfortowych grupach, co może się okazać dodatkową motywacją dla ćwiczącego. Nie tylko walka z własnymi słabościami, ale również chęć „pokonania” kolegów umacnia nas w postanowieniach i prowadzi do spektakularnych efektów. Co więcej – to doskonała opcja dla osób, które nie mogą przeznaczyć zbyt wiele czasu na aktywność fizyczną. Ze względu na swoją intensywność, trening cross wcale nie musi być długi, a mimo to (jeśli jest wykonywany regularnie i prawidłowo) przyniesie naprawdę satysfakcjonujące efekty.

TRENING CROSS – ZALETY

Poprawa kondycji, zbudowanie siły i zwiększenie ogólnej sprawności ciała to tylko niektóre z zalet, jakimi cechuje się cross trening. Ten rodzaj aktywności intensyfikuje również proces spalania kalorii, co skutkuje utratą masy tłuszczowej. Nasz organizm, praktykujący regularnie cross training, staje się zdecydowanie bardziej elastyczny, zwinny i witalny.

Dodatkowo cross trening przywiązuje dużą wagę do zmniejszenia ryzyka nieprzyjemnych kontuzji. W treningu cross nie chodzi o to, by podnieść jak największy ciężar, narażając się przy tym na niemiły uraz, lecz o wytrwałość w podnoszeniu mniejszego ciężaru jak największą ilość razy. Dzięki temu gwarantujemy naszemu ciału bezpieczeństwo i możemy cieszyć się z efektów treningu cross, a nie przykrych konsekwencji.

zadowolone kobiety na siłowni podające sobie ręce; cross training

Cross training ma ogromne możliwości w odniesieniu do naszego ciała. Należy jednak – jak w przypadku każdej innej aktywności fizycznej – dbać o poprawną technikę podczas wykonywania ćwiczeń oraz być w tym wszystkim konsekwentnym. Regularność doprowadzi nas do spektakularnych efektów, a różnorodność programów w treningu cross i pozytywne emocje związane z każdorazowym pokonywaniem własnych słabości pozwolą cieszyć się nie tylko z rezultatów, ale z samej drogi do celu.

Więcej praktycznej wiedzy o treningu cross uzyskasz na naszym jednodniowym szkoleniu. Utytułowani wykładowcy podzielą się z tobą swoim doświadczeniem i sprawią, że wykorzystasz potencjał tej metody treningowej na maksa! Wpadnij po więcej informacji:

SZKOLENIE CROSS TRAINING