Kusi czasami, żeby po wyczerpującym treningu odłożyć ćwiczenia rozciągające, prawda? Tymczasem naprawdę nie warto ulegać tej pokusie. Stretching potreningowy jest niesamowicie ważny dla ulastycznienia mięśni i ścięgien oraz zmniejszenia ryzyka późniejszych nieprzyjemnych skurczów. Należy również pamiętać o odpowiednim rozciągnięciu ciała jeszcze przed wysiłkiem fizycznym. Właśnie dzięki uwzględnieniu stretchingu w naszym planie treningowym, jesteśmy w stanie osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty. Dlaczego warto się rozciągać – o tym dzisiejszy wpis.

ZALETY STRETCHINGU – GIBKOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ

Ćwiczenia rozciągające wykonywane regularnie wpływają bardzo korzystnie na cały organizm. Przede wszystkim jednak powodują one zwiększenie długości włókien mięśniowych, a to z kolei sprawia, że mamy większą gibkość i większe zakresy ruchomości w stawach. Dodatkowo taki wzmocniony i uelastyczniony mięsień jest zdecydowanie silniejszy – zatem, wykonując regularne ćwiczenia rozciągające, możemy cieszyć się z treningu siłowego, bo wiemy, że jest dla nas bezpieczny.

mężczyzna i kobieta rozciągający się na trawie; zalety rozciągania

DLACZEGO WARTO SIĘ ROZCIĄGAĆ? BY ZAPOBIEC URAZOM

Zalety rozciągania przejawiają się również w mniejszej częstotliwości skurczów, które – powiedzmy sobie szczerze – naprawdę nie są przyjemne. Regularna redukcja napięcia mięśni skutecznie zapobiega również urazom. Dzięki wydłużeniu włókien mięśniowych do zużywania stawów dochodzi zdecydowanie wolniej niż w przypadku mięśni niepoddawanych stretchingowi. Ćwiczenia rozciągające chronią nas także przed zwyrodnieniami, które powstają właśnie z powodu spiętych mięśni.

SPOSÓB NA STRES? ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE!

To właśnie stres w dużej mierze odpowiada za napięcie w naszych mięśniach – aby sobie z nim poradzić, należy po prostu to napięcie rozładować. Z pomocą przychodzą tutaj ćwiczenia rozciągające. Podczas stretchingu odpręża się nie tylko nasze ciało, ale również umysł. Wykonując powolne ruchy i pilnując prawidłowego oddechu, automatycznie zapominamy o problemach dnia codziennego. Dodatkowo podczas tego procesu uwalniane są endorfiny, które poprawiają nasz nastrój oraz sprawiają, że zupełnie zapominamy o stresie.

Kiedy masz zły dzień, nic nie idzie po twojej myśli lub stresujesz się jakimś nadchodzącym wydarzeniem, wyciągnij matę i porozciągaj się trochę! Wystarczy kilka minut, a zobaczysz spektakularną różnicę w twoim samopoczuciu. Zalety stretchingu są naprawdę zaskakujące!

kobieta wykonująca ćwiczenia rozciągające; zalety stretchingu

ZALETY ROZCIĄGANIA – DOBRY SEN

Zrezygnuj w końcu z tabletek nasennych i spróbuj rozciągania! Nieocenionym efektem stretchingu jest spokojny, nieprzerwany sen. Kilka serii odprężających ćwiczeń wykonanych wieczorem pozwoli ci odnaleźć harmonię we własnym ciele, ustabilizować oddech i oczyścić umysł, co z kolei przełoży się na szybkie zaśnięcie oraz błogi sen, który da ci energię na cały kolejny dzień. Rozluźniając mięśnie, przygotowujesz je do odpoczynku, dzięki czemu dużo łatwiej jest ci zapaść w spokojny sen.

Mamy nadzieję, że po naszym artykule nie zastanawiasz się już, dlaczego warto się rozciągać. Zalety stretchingu można wyliczać i wyliczać! Regularnie wykonywane ćwiczenia rozciągające są dobre zarówno dla naszego ciała, jak i umysłu. Warto więc o nich pamiętać przed i po treningu, a także w ciągu dnia jako lekarstwo na stres czy problemy z zasypianiem. Zalety rozciągania zaskoczą każdego!

Jeśli natomiast chcesz podejść do stretchingu od bardziej profesjonalnej strony, poznać jego tajniki i maksymalnie wykorzystać jego potencjał – zapraszamy na nasze Szkolenie Stretching AST!